Napi, főleg Húsvét előtti teendőim mellett leginkább totyorgásra futja az idő. Ez jelent felszínes újságolvasást, legózást Csengével, rendrakást és gondolkodást arról, mit fogok csinálni, ha egyszer elalszik...

Elaludt. Én pedig elkezdtem blogokat nézegetni. Fantasztikus, mennyi ügyes, kreatív nő él szerte a Földön és Magyarországon. Ezt nagyon jó látni. A külföldi "fűszer-blogok" nagy része indiai, de ezek között is akad sokféle. A múltkori, kissé furcsa illatos hús révén kicsit idegenkedik tőle az ember lánya, de nem véletlenül tartják a fűszerek hazájának Ázsiát és azokat az országokat. Találtam kedvemre valót - egy magát poétikus gasztrobloggernek nevezőt és egy fiatal indiai anyukát (aki Londonban él). Feliratkozás kipipálva, kiváncsi vagyok a receptre, a képeire, és legfőképpen a fűszereire :-) De a magyar nők és asszonyok sem szégyenkezhetnek. Sütnek, főznek, befőznek, közben varrnak, jótékonykodnak. Mert ez belülről fakad. Ösztönös. És nagyon jó ez így. Fontos pillanat egy nő életében, amikor ez valahol legbelül mind összetalálkozik és úgy érzi, a helyén van.

Fűszereink, bár dacolnak a széllel, az igen kevés csapadékkal, érzik a tavaszt. Miután megmetszettem őket, szépen levelesednek. Nagyon hálás a szurokfű (oregánó), nem túl igényes, de annál ízesebb fűszernövény. Régen ez volt a kedvencem - amíg nem ismertem a kakukkfüvet és a borsikát. A citromfű is rohamos fejlődésnek indult. Ja és még egy fontos lépés: Csenge fűszerkertjében is van már egy kis növényke - egy kakukkfű. Hogy elindult benne is valami, egy rövid jelenet: Szorgoskodik a babakonyhájában, ahol kis fémdoboz, sótartónak kinevezett régi gyógyszeres dobozka... Főz. Odajön hozzám: "Sóóó." Elszalad vissza a konyhához. Megint jön: "Sszószö". "Nem értem..." "Szószö." "Ó, megvan már: fűszer." És felderül az arca :-)

Holnap pikírozás a fóliasátorban. Este pedig jó lenne lejutni a műv.házba a főzőklubba. Még nem voltam, de egyre jobban érdekel.

Jó éjt! És jó borokat! Férjem újabban fel-felnyit egyet a kapottakból. Szerencsére igényes ajándékozók is akadnak :-) Mert próbáljunk igényesek lenni.

A bejegyzés trackback címe:

https://fuszereslevendula.blog.hu/api/trackback/id/tr344362377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása