Kelnek az első fűszernövény-magok, no és a kertben itt-ott megbújó többiek is elindultak!!!! Az "első fecskék" a körömvirágok. Íme:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az első fűszernövény pedig a lestyán. Ez egy nagyszerű fűszer, a legtöbb leveskockában, levesízesítőben benn van. Talán egyszer már használtuk is, de valószínűleg keveset tettünk ennivalónkba, mert különösebb ízt nem éreztünk.

Szóval örömködök egy kicsit :-) Egyébként megmetszettem még a borsikafüvet, az izsópot is. Azért jó velük dolgozni, mert 1. nagyon szívmelengető dolog kertészkedni, ápolgatni a növényeket. 2. Fantasztikus illatok vannak a kezünkön, a levegőben. Az izsóp pl. különleges zamatú, bár elég egyedi, szinte különc. A hétvégén párolt zöldséghez kerestem fűszert, és nem szerettem volna a szokványosakhoz nyúlni. De az izsóp és a többiek sem (pl. majoranna, bazsalikom) illettek hozzá, túl markánsak, "egyediek" voltak. Maradtam a borsikafűnél, az nem ront el semmit :-)

 

 

 

Csak hogy jobb kedvem legyen - két kép. Az egyik azért, hogy VÉGRE ESSEN AZ ESŐŐŐŐ!!! Szerintem ez mindenkinek jó lenne, de legfőképpen a növényeknek, beleértve mindegyiküket, az erdőktől a legkisebbekig. És nekünk is. Kell az az eső a mi lelkünknek is (a férjemének felettébb, ő folyton nyugat felé néz...). A másik kép pedig azért, hogy milyen szép is lesz, ha virágzik mindenféle körülöttünk :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://fuszereslevendula.blog.hu/api/trackback/id/tr74346753

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

énszilvikém 2012.04.12. 22:39:50

A lestyán a párolt zöldségek közül a brokkolihoz tökéletes. Oláh Zsuzsa barátnőmtől tanultam:
A friss brokkolit kicsit forró vízbe dobom, de csak kicsit, hogy még a szép színét megtartsa, és roppanós maradjon. (A fagyasztottnál ezt kihagyom.) Aztán lecsöpögtetem, és egy serpenyőben olívaolajon kicsi cukorral és LESTYÁNNAL párolom. Ha kész van, reszelt sajtot, tejfölt adok hozzá. Az uram ezt annyira szereti, hogy egyszer-egyszer zavarba ejtő mennyiségű brokkolival állít haza a piacról...A győri piacon a lestyánt a nénik vegetának hívják...:D Én sokszor teszek levesbe is, a végén, mikor már majdnem kész. Csók, aranyos Bogim!!!!!! Nagyon szeretem a blogot, lesz egy csomó kérdésem.
Képzeld, feltörtünk az urammal egy kis földet végre a veteményesnek...Ez kőkemény volt, a szó szoros értelmében. :D Kiderült, hogy vannak izmaim, mer mind fáj...:D Elvetettem a legfontosabbakat, és ma MEGÁZOTT. Tegnap ezért imádkoztunk, ma meg jól megköszönöm. :D

Ildikó Bogi 2012.04.13. 00:05:37

Drága Énszilvikém! Nagyon örülök a kerteteknek :-) Főzzél belőle finomat és egészségeset a családodnak! Az első zöldségből készült levesnek fantasztikus íze van. Hm-hm, brokkolis recept hétvégén elkészül nálunk :-)
süti beállítások módosítása