Kicsit tétlenkedtem, mert a fűszerek egyszerűen nőnek maguktól, örültek az esőnek, szépek, egészségesek. A citromillatú kakukkfű szinte megbabonázza az embert... jó kedvűvé tesz (ha ennyi fűszer mellett olykor elmenne az ember kedve). A citromfű most éppen regenerálódik, mert szörp-készítés céljára lenyírtam belőle, bár még így is csak az 1/5-ével lett kisebb. Most inkább hagyom egy kicsit. A kakukkfű-bokrocskák virágoznak - aranyos kis kék virágjuk van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A lestyán méltóságosan áll a fűszerkert elején, alatta egy kisebb zsázsa-ültetvény bújik meg ( egy régi alumínium jégkockatartóba vetettem). Az izsóp feltartóztathatatlanul terebélyesedik. A tárkony pedig a combomig ér (nem vicc). A néhány hete kiültetett édeskömény-palánták is nagyon szép erősek. És legnagyobb örömömre kibújt az ánizs, amiről már lemondtam. Nagyon-nagyon picinyke, de már egy szem kicsi levél is ánizs illatú. A koriandert is kiültettem, remélem, szépen kifejlődik és azt is lehet használni. A borsikafűről nem feledkezhetem el:

 

 

Apró, hosszúkás levele van. Szinte jellegtelen növény. De ebből szinte mindig használok, látszik is a sok lenyisszantott szárvég :-)

 

 

 

 

De a legszebbek most a levendulák a bejárat mellett. Jót tett nekik a tavaszi metszés, nemsokára virágozni fognak. Mint a gyertyák, úgy állnak a virágos szálak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Van mellettük egy curry-növény, azaz szalmagyopár, ő egymaga illatban elviszi a környéket. Erős, kicsit szúrós, de jó illat...  Ő is hamarosan virágzik...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a fóliasátorban is nagy élet van: az oda vetett zamatos turbolya szép, élénk zöld. Mindenfelé kapor jött elő (ezt a növényt nem nagyon szeretem, de nem bántom, mert van, aki kedveli a családban). A kipikírozott bíborszínű bazsalikom gyönyörű, erős. Kiválogattam és kiültettem dobozkákba a balkonládába vetett majorannát és rozmaringot, nem sínylették meg, remélem, abból is lesz valami. (Amúgy kb. 40-40 lett belőlük!!!)

A régebben dugványozott rozmaring-palánták is erősödnek, tehát bátran lehet a leírt módon így szaporítani (homok és föld keveréke, letakarva egy fóliával vagy zacskó alatt - ez jelenti neki a "fóliát", öntözgetve természetesen).

A mai "séta" pedig a fűszerkert kigazolása volt így eső után. Így még szebb. A közepén egy kör alakú ágyásba egy levendulát ültettem nemrég. Aprócska kis növény volt egy árudában... Már ad virágot, ha csak pár szálat is.

Amivel tehát most süthetek-főzhetek: szurokfű (oregánó), majoranna, kakukkfű, lestyán, borsikafű :-D, izsóp, zamatos turbolya, kapor...

Tényleg kár, hogy nem vetettem nyulat, ahogy férjem mondta :-), akkor most valami fűszeres nyúl lehetne ebédre... :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://fuszereslevendula.blog.hu/api/trackback/id/tr344515452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása