Egy vödör szilvával kezdődött... Éva néni becsöngetett, átnyújtotta, megköszöntem, recepteket kutattam, megsütöttem... és most már a spájzban vannak. (Sütöttem, sütögettem úgy 3 órán keresztül, ráadásul férj féltve őrzött vörös borából is tettem hozzá... de nem sokat, becsszó.) Nem főztem már évek óta liternyi barackot, epret... nem, nálam most jött el a nagy lekvárfőzés kezdete.

Azóta szederlekvár is került a polcra (kevéske, drágán), és a hétvégén készítettem lilahagyma-lekvárt, és mivel sok hullott almánk van, kétféle almalekvárt: fahéjast és mentás-vodkás almalekvárt. Tapasztalat: ízlelgetni kell és próbálkozni ízekkel. Gondoljunk a süteményben való felhasználásán kívül piritósra, húsokra (nasira... Norbira ilyenkor ne gondoljunk egy kicsit).

Ötletadó lekvár íz-lista - még vannak gyümölcsök:

  • rumos-mákos szilva,
  • fűszeres ribizke,
  • mentás eper,
  • mentás alma,
  • fahéjas alma,
  • kakukkfüves alma,
  • vaníliás fekete ribizli,
  • pálinkás sárgabarack,
  • zölddió befőtt,
  • fekete és fehér ribizli,
  • thai chili-lekvár,
  • csokis-cseresznyés-pálinkás lekvár,
  • gesztenyés cseresznye,
  • cseresznyés ribizke,
  • szeder-szőlő-bodza.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fuszereslevendula.blog.hu/api/trackback/id/tr434805398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása