Ezt a zöldségtortát (torta...? hm... azért ez erős) egy lakberendezési újság 2005-ös számában olvastam és akkor el is raktam. Most elővettem: Lajos Marié a dicsőség, ő találta ki, de én csak az alapot használtam belőle.

Hozzávalók: 250 g finomliszt, 125 g vaj/margarin, só és bors, 1 tojás, 1 ek. tejföl.

A töltelékhez az alap: 250 g tehéntúró, 2 dl natúr joghurt, 2 tojás, 80 g füstölt sajt, 1 ek. étekzési keményítő, szerecsendió.

Saját verzió: mindenféle zöldség, ami otthon találtatik és úgy gondoljuk, hogy ízletes ételt kapunk, no és "a" fűszerek (Lajos Mari provence-i fűszerkeveréket használt, jómagam hol borsikafüvet, hol bazsalikomot tettem bele). Amilyen zöldségeket én használtam: cukkini, hagyma, paprika (az eredeti verzió szerint cukkini, póréhagyma, piros paprika, fokhagyma és zöldborsó van benne).

Elkészítés:

A lisztet, 1 kk. sót, a felkockázott vajat/margarint összedolgozzunk. Hozzáadjuk a tojást és a tejfölt, folpakkal betakarjuk és hűtőszekrénybe tesszük kb. fél órára. A töltelékhez a hozzávalókat megmossuk, karikára vágjuk / felkockázzuk, az olajat felforrósítjuk és rádobjuk őket és 2-3 percig pirítjuk, erre jöhetnek a fűszerek, de akkor már csak 1-2 percig főzve.

Az öntethez a túrót és a joghurtot simára keverjük, aztán jöhetnek a tojások, a reszelt sajt, az étkezési keményítő, ízlés szerint só, bors.Összekeverjük a zöldségekkel. Egy nagyobb gyümölcstorta-formát kikenünk vajjal / margarinnal, liszttel meghintjük. A sütőt 200 fokosra előmelegítjük, a tésztát kinyújtjuk és a formába terítjük, megszúrkáljuk villával. Végül beleöntjük a zöldségkeveréket, a maradék tésztával díszíthetjük, kb. 1 óráig sütjük.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aztán férj, gyermekek bejönnek, beleszagolnak a levegőbe. Férj előkészít valami ízletes bort, gyerkőcök terítenek vagy csak figyelik a sült tortát. Aztán együtt eszik a család... Like :-) Szeretünk, Lajos Mari.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fuszereslevendula.blog.hu/api/trackback/id/tr524626949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása