A répatorta receptjét azért nem írtam le, mert több száz található az interneten, inkább a saját tapasztalatomat osztottam meg. Az pedig az, hogy a fő különbség talán abban lehet, hogy mennyi a liszt és a sárgarépa aránya. (És van egy olyan érzésem, hogy a répa minősége is számít: a marcipánoshoz piacit használtam, mert nem akartam a fogyatkozó itthonit használni, az aszalt gyümölcsöshöz már az itthonit, mert olyan rossznak találtam előbbit.)

Nos, a répatorta receptjét és ötletét eredetileg a Praktika c. magazin tavalyi, 2011-es áprilisi számában találtam. Sokalltam a 6 tojást bele, így más receptet kerestem. (Nem tudom, honnan van, de hasonló, mint mindegyik.)

Hozzávalók: 25-30 dkg liszt, 3 tojás, 25-30 dkg reszelt sárgarépa, 1,5 dl naproforgó olaj, 15 dkg porcukor (25 helyett), 1 csomag vaníliás cukor, kis fahéj, 1 csomag sütőpor, csipet só. Lehet még beletenni 15 dkg darált mandulát, 1 citrom reszelt héját.

Elkészítés - röviden, átláthatóan írom, én nem szeretek ilyenkor hosszú körmondatokat olvasni. Egyébként gyakorlatilag egy piskótát készítünk:

  • sárgarépát lereszelni,
  • tojássárgákat a cukor felével összekeverni (habosra) + olajat lassan belecsorgatni + sárgarépát (és a citromhéjat) hozzáadni,
  • lisztet összekeverni a sütőporral (+ mandula),
  • ezt beleforgatni a tojásos krémbe,
  • tojásfehérjéket fölverni csipet sóval és a többi cukorral,
  • ezt a tésztával összeforgatni,
  • sütés (180 fokon, 40-50 perc alatt),
  • marcipánt porcukron kinyújtani és a kihűlt tésztára rátenni, "faragni",
  • férjjel édes kis figurákat gyúrogatni :-)

Az aszalt gyümölcsös répatorta receptje a Nők lapja Konyha 2012. márciusi számában volt benne. Ennek leírását most mellőzném, mindössze annyit róla, hogy majdnem kétszer annyi sárgarépa volt benne, mint liszt, használ még barna cukrot és reszelt almát is, és otthon talált aszalt gyümölcsöket tettem bele (nálunk mindig van, mert néha napján, ünnepkor aszalt gyümölcsös hús van ebédre). Ettől lett az állaga nem annyira száraz piskótaszerű. A recept még citrommázat tesz rá, azt időhiány miatt elhagytam, egyszerűen porcukorral megszórtam.

Ma is találtam egy répatorta-receptet, az előbbire hajazott inkább.

A bejegyzés trackback címe:

https://fuszereslevendula.blog.hu/api/trackback/id/tr94515402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása