Férj a tél közepén kitalálta, hogy palántázzunk. Aztán aludtuk tovább a téli álmot. (Jó hideg volt, jó sokáig aludtunk...)

Aztán kölcsönkértük a szomszédtól a régóta a kertje végében álldogáló fóliasátor-vázakat egy pohár bor mellett. (Jó fajtával kínált!) Ekkor kezdődtek az első panaszok.

  • fóliasátor áll - napokig tartó szél kissé szétzilálja - "na, neeee!"
  • magvásárlási dilemma - "melyiket a 238 fajtából...?"
  • magok elvetve - miért nem nő már ki???
  • palánták nőnek, megnyugotunk - túl sok nőtt ki - pikírozási délutánok,
  • a fűszerek megfontoltabban haladnak - hm-hm... ne add fel, Bogi!
  • aztán a "mennyi van!" - mi lesz velük???
  • ééééés jönnek a fűszerek is a paradicsomok nyomában - Ildikó ezen felbuzdulva vet még féltucat fajtát,
  • férj kiváltja az őstermelőit - bátrak vagyunk, juhejjj :-)
  • közben őstermelő ex-tanár nőci blogot kezd írni - olvassa valaki vajon...?
  • és akkor jön az első vevő: Csilla, akinek nagyon-nagyon köszönjük a vásárlást ezúton is,

          a hogy kinyitom a fóliasátor ajtaját, belemegy egy szálka az ujjamba -

                   pont most??

          ahogy veszem ki az erős palántatöveket, marokra fogok egy csalánt - kellemes

                   bizsergés a tenyeremben... :-(

          közben majd megsülök a sátorban - kint 25 fok van, benn legalább 30,

          nem hoztam papírt a palántákhoz, rohanás vissza be,

          de legalább büszkén megmutathatom a fűszereket :-)

          és legalább kiderül, hogy jól választottunk magot, mert van kicsi, nagy, korai,

                  középkései :-)

  • férj éppen hazaérkezik a munkából és szerintem örül az első vevőnek.

 

Szóval néhány hete kiváltottuk az őstermelőit és erre büszke vagyok. De ez felelősséggel is jár. Figyelem a piaci palántásokat - egyéniségek ők maguk is! -, a portékájukat, az elejtett megjegyzéseket. Már most vannak ötleteim, jövőre mit kell majd másképp csinálni.

Egy kicsit fordult velem, gyeses kismamával a világ, férjem meg is jegyezte. Ma pl. öntöztem, nézegettem a palántákat mindenféle szögből (azt is kell), mulcsoztam a rozmaringot... és még egy kis fagyalnyírás is jutott. Holnap menta- és citromfűszörp-készítés, és levendulaültetés :-) a kivágott szőlő helyére a "pincészet" mellett kinn a mediterránban...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fuszereslevendula.blog.hu/api/trackback/id/tr24499417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csicsuka 2012.05.10. 22:00:14

Kedves Ildikó!
Megnyugtatlak,hogy van aki olvassa a blogodat s nekem nagyon tetszik,mint ahogy a hangulatos kertetek is a sok-sok fűszerrel,amit én is fokozatosan csempészek be a konyhámba.A palánták még állnak!:-)
Puszillak:Csilla

Husuka 2013.05.28. 10:27:35

Szia!
Nagyon tetszik a blogod, én is épp elkezdtem próbálkozni hasonló dolgokkal. Hirtelen lett nagy kertünk, 3. gyermekünk és egy kiskutyánk, így aztán a gumicsizma általános viseletté vált. :-)
Sokat tanulok majd Tőled, már sejtem... :-)

Ildikó Bogi 2013.05.30. 23:15:20

Kedves Husuka! Öröm nekem, hogy tetszik a blog. És a három gyermek... tecc. Gratulálok! Jópár gumicsizma lehet már Nálatok...!
süti beállítások módosítása