Ildikó Bogi 2012.05.09. 23:16

Fűszervaj

Már régóta szerettem volna kipróbálni fűszervaj és fűszeres túró készítését. A vasárnap esti vacsora kiváló alkalom volt erre, túl voltunk egy ízletes szombati ballagási ebéden, vasárnap egy könnyűnek kívánkozón. És egyébként is - pofonegyszerű!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fűszervaj

Kb. 10-15 dkg-nyi vajhoz apróra vágtam metélőhagymát, petrezselymet és zamatos turbolyát (fokhagyma zöldjét tehettem volna még bele). Ennyi.

Kiegészítés: sima vaj helyett vaj és margarin keverékét használtam, a vaj helyett pedig valójában egy, a sarki boltban most kapható olcsóbb vajféleséget (vaj + sajtkrém van benne).

 

 

 

 

 

 

 

 

Fűszernövényes túró

25 dkg-nyi túróval összekevertem apróra vágott metélőhagymát, petrezselymet, zsázsát, majorannát, tárkonyt és zamatos turbolyát. A receptben előírtakon kívül még sajtkrémet tettem hozzá.

Megjegyzés: piritóssal ettük. A fűszervaj jobban bejött. NE egy mediterrán, hagyományos ízre számítsunk: más, de jó. A fűszerekről pedig annyit, hogy metélő hagyma, petrezselyem, zsázsa, majoranna nagyon könnyen termeszthető akár egy panelházi konyhában is. A többi ráadás, jobb piacokon, ismerőstől beszerezhető.

Jó étvágyat!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Az eredeti recept Dr. Paul Seitz: Fűszernövények c. könyvében jelent meg, Sziget Könyvkiadó Bt.)

A bejegyzés trackback címe:

https://fuszereslevendula.blog.hu/api/trackback/id/tr934499389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása