Rosemary - szép név, és milyen különleges fűszert takar az angol neve: rozmaring. Az elmúlt két napban tele van az orrom az illatával. Amikor Csengének megmutattam, két éves kora ellenére "hmmmm... jo" - felkiáltással értékelte.

Két kis rozmaring-palántánk van most, sajnos tavaly elfagyott egy szép bokor, hiába való volt a takargatás. Rosemary-re vigyázni kell! Hosszútűrő, de van egy határ, amin túl ne menjünk. Vannak ilyen emberek is... Tehát vettünk egyet tavaly és egyet idén. Utóbbi még "óvodában" van, vigyázunk rá. A tavalyi szépen átvészelte a teraszon a hosszú, hideg telet és most kiültettük. Most már óvatosak voltunk: védett, télen is melegebb kertszegletbe került. Meg is metszettem, annál szebb lesz remélhetőleg, ha bokrosodik. Tehát rozmaringot tessék megmetszeni, nem hagyni felnyúrgulni és ilyen-olyan madzaggal összekötni. Nem, hadd nőjjön, terjeszkedjen, olyan szép Rosemary...  :-)  Sok fűszernövény ilyen. "Metszeni kell..." - hallom egy falusi kofa mondását. És sütni, főzni finomakat velük - teszem hozzá.

Mit tegyek a kezemben lapuló rozmaring-ágacskákkal...? Dugványozás és sütés...? Hm, igen, dugványozás és sütés. Kb. 8-10 cm-es részekre vágtam és vizes homokba tettem (férjem tanácsára egy kis humuszos földdel összekevertem, és ő még hajtató port is adott, abba belenyomtam egy kicsit) és betettem a fóliasátorba. Annak híján szerintem jó egy napsütötte, állandó hőmérsékletű ablak (a hangsúly utóbbin van). Látni fogjuk, hogy mikor lesz valóban szép, erős növényünk, ami már kiültethető. (A képen azért van egy renitens, más homokba ültetett, mert kétféle homokkal teszünk próbát - egy "boltival", afféle sima, tüzépen kaphatóval, és egy folyami, kavicsosabbal.) Sütés szintén megvolt, jó volt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Itt sorakoznak a kis rozmaringok... Rozmaring-bölcsöde... :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tehát, nosza: nézzünk körül ismerősöknél, rokonoknál, hátha van egy elhanyagolt rozmaringbokruk, amiről lecsippenthetünk egyet.

Ó, Rosemary... rosemary, ó...

A bejegyzés trackback címe:

https://fuszereslevendula.blog.hu/api/trackback/id/tr14461985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása