Ismét tessék kiszállni az autóból, buszból, le a bicikliről és tessék kerteket nézni. Lehet titokban, hogy a gazda ne vegye észre, ne vegye tolakodásnak és lehet egészen szemtelenül benézni kertekbe... esetleg beszédbe elegyedni vele.

"Milyen növény ez?"

"Arizónai ciprus."

"És az amott?"

"Az csak egy Araucaria."

(Ez most csak egy rövid móka volt, mivel ma voltunk Csákváron egy ősz kertész arborétumát megnézni. Meleg volt, nagy fű és egy nagy tudású, látszólag tájidegen fajokkal próbálkozó okos ember. Ennyit előzetesben. Vissza a kertekhez.)

Amit látni mostanában: hogy igyekeznek a haszonnövények. Látni, ahogy gondosan elvetette a gazda és szép sorokban fejlődnek, húzza őket a nap, az eső. Igen, nemrég egy kis eső is jutott végre :-)

 

 

 

 

 

 

(Ez a kép útközben készült ballagásra menet.)

 

 Vajon "Énszilvikém" kertje milyen lehet most...? 

 

Ő a mi kis kertünk (jelzem, hogy ott a fólia: buja paradicsomültetvény, pára, fülledt fűszersarok...wow):

 

 

 

 

 

 

 

 

 Vannak későnjövők is, de őket külön nagyon szeretjük. Valami drága báj van benne számomra...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ráadásul ott sorakoznak a tulipános teraszunk alatt :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a végére egy rozmaring. Mindig érzem az illatát, ha elmegyek mellette. Ezt mindenkinek kellene tartania a kertjében, áraszt valami kiegyensúlyozottságot, bölcsességet. És nagyon jó illata van...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fuszereslevendula.blog.hu/api/trackback/id/tr664503373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

énszilvikém 2012.05.12. 17:01:09

Nagyon szeretem olvasni, Bogim!

A kertem szomjazik...Azért történt egy-s más benne, elültettem a paradicsomokat, és
tulajdonképpen szépen kikelt minden, amit elvetettem,keletkezik, ahogy Misi mondja, de most már olyan száraz, hogy nem tudom elvetni, amit még akartam. Várok...
Tegnap felmentem pár növendékemmel a Pillisre, ezen a domboldalon teremnek a kökörcsinek, és sok más fantasztikus növény is, pl. bíboros, és tarka kosbor. Sokkal kevesebb van, mint tavaly, és kókadoznak...Én meg aggódom...
A fűszereimmel nem vagyok épp elégedett. Az történt, hogy Nándi bácsi egyszer csak megjelent itt a kistraktorral, hogy akkor most ő szánt, én meg kaptam kb 5 percet, hogy megmentsem a tavalyi ágyásaimat. Ezeket teljesen én törtem fel, és ültettem be egyedül, tavaly, egy fűszeres, és egy virágos ágyás volt. Na, gyorsan kiástam, mentettem amit csak bírtam, de pl. pont a kakukkfűt nem tudtam...A rozmaringom kifagyott. Gyagyás voltam, azt gondoltam, ha jól betakarom, nem lesz baj.

Két újság van még, egyik, hogy Tibor felismerte, nem várhat a kerítésépítéssel, túl sok őz járkál erre, félti a borsót. :D
Továbbá összerakott egy jó kis komposzttárolót. Ennek nagyon örülök!

Mikor hazajött a piacról a paradicsomokkal, azt mondta, hogy kellene egy fóliasátor...Én is nagyon örülnék, ha lenne, de emlékszem, hogy rengeteget dolgozott ezzel a mamám, és hogy a fél(vagy egész) falut ellátták paprika meg paradicsom palántákkal. Hogy képzeljem el azt az EGÉSZEN KICSIKE fóliasátrat, amit a retekkel kapcsolatban említettél?

El kéne mennem hozzád, rájöttem, hogy lássam, mit hogy csináltok.

A répatorták receptje nekem is kéne...:D

Büszke vagyok Rátok, őstermelők!!! Vásárolnék tőletek!

Ildikó Bogi 2012.05.15. 21:47:22

Komposzttároló :-)
Énszilvikém-kertecske keletkezése :-)
Pillis :-)
A fűszernövények miatt együttérzésem. De nem vagy "gyagyás", mi is takargattuk, aztán mégis elfagyott. Most már óvatosak vagyunk. Ha lesz másik, akkor jól meg kell nézni, hol van jó napos, védett hely, vagy ki sem kell ültetni, vagy egy jó nagy ládába. Egyébként ha valóban eljössz majd, adok Neked egyet.
A fóliasátorról: Nem kell a falut ellátni, elég egy aranyos, ami éppen jó Nektek. Ami valóban egészen pici: pl. egy régi ablak, körben (végig) téglákra állítva, esetleg még fólia is az ablak alá, ahogy ráteszed. Amúgy pedig valóban kell egy kicsit költeni rá (fólia, váz), ha rendeset szeretnétek. Ha kereső-be beírod és a képek között böngészel, találsz egészen normálisakat is - mindenfélét. Hajrá! Ja, és a kakukkfű miatt se aggódj, az is van nálunk, bár még picik. De tudom, ez nem az a régi, "a" Tiétek, amit Te takargattál, Te vigyáztál.
Üdv, Bogi
süti beállítások módosítása